Ni glömmer väll inte att ställa om klockan inatt väll?

Det gör inte jag. På ett vis känns det lite sorgligt att vintern är på väg och år 2009 är snart slut och en början på ett nytt år. År 2009 har gått väldigt fort. Många minnen och väldigt olika känslor. Från kärlek till hat. Tråkiga och roliga minnen som man bara vill glömma men ändå komma ihåg. Killar och kompisar som har kommit och gått, kanske kommit tillbaka... Svikelse. Hänt så många förskräckliga saker som man bara vill berätta men jag kan inte. Snart ska jag börja välja gymnasium och snart sitter jag väll i en villa med barn och make och förhoppningsvis blivit känd sångerska.. Har mått väldigt dåligt detta år. Fast ändå bra. Men ändå känns det som att man är 1 år närmre att flytta hemifrån, närmre döden..

Och när jag tänker på döden.. Då börjar jag fundera på hur det är efter döden. Blir man barn på nytt? Eller kommer till ett nytt "liv" fast man är samma person? Eller helt enkelt bara dör. Inte kan prata, lyssna, känna. Jag är så rädd för tanken att dö, att min familj eller släktingar eller vänner ska dö. Jag får sådan ångest att jag borde visa dom jag uppskattar väldigt mycket hur mycket jag tycker om dom. Det visar man alldeles för lite, det vet nog både ni och jag. Så ta hand om er, livet är inget att leka med.. Det vet jag! Ge mer kärlek till dom ni älskar istället för att lägga ner energi på att hata dom som ni hatar.

Vilken stor tanke jag fick av bara en liten tanke från början. Så just nu skulle jag vilja hoppa över att ställa om klockan. Men tyvärr så stannar ju inte tiden pga att man inte stället om klockan.

Ta hand om er där ute i sverige, ta hand om era nära och kära medans dom finns vid er sida ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Du heter:
Kom ihåg mig?

Skriv din e-mail så jag kan få tag på dig:

Skriv din blogg så jag och andra kan kolla in den:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0